Search
Now showing items 1-7 of 7
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin demokratik tutumları
(2019)
Bu çalışmanın temel amacı din kültürü ve ahlak bilgisi (DKAB) öğretmenlerinin demokratik tutumlarının farklı değişkenler açısından belirlenmesidir. Nicel araştırma deseninde tasarlanan bu araştırmanın çalışma grubu, Ankara ...
Dinî referanslarda ailenin sorumluluğu bağlamında çocuğun dinî eğitimine dair bazı ilkeler
(2019)
Çocuk insanlık için hayatın devamını sağlayan temel unsur ve gelecek nesillerle bağ kuran bir köprü olması sebebiyle önemlidir. Nesli devam ettirmek arzusu bütün canlılar gibi fıtrî olarak insanda da vardır ve bu arzu insan ...
Farklı yaş gruplarında dua ve din eğitimi
(2018)
Bilindiği gibi insanoğlu doğumundan ölümüne dek gelişimini, sırasıyla çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık olarak belirli yaş grupları ve dönemleri halinde sürdürmektedir. Bu dönemlerin birinden diğerine geçişte ...
Kuran öğretiminde yeni yaklaşımlar: On saatte online kuran eğitimi örneği
(Şırnak Üniversiyesi yayınları, 2020-12-15)
İnsanoğlunu diğer canlılardan farklı kılan en önemli özelliği aklının olması ve buna bağlı olarak öğrenebilme yeteneğine sahip olmasıdır. Bu nedenle “Oku” ilahi emri ile başlayan Kuran-ı Kerim, pek çok ayette akletmeyi, ...
İlahiyat alanında pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının gözüyle din dersi öğretmenleri
(2020)
Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının uygulama öğretmenlerine dair değerlendirmeleri, uygulama derslerinin verimliliği bakımından bize fikir verebilecek türdendir. Bu araştırma kapsamında da Amasya ...
İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları
(2020)
Bu araştırma, İlahiyat Fakültesi’nde okuyan öğrencilerin mobil öğrenme teknolojilerine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlanmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda katılımcıların “Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeğinden” ...
Son Dönem Osmanlı Taşrasında Bir Müderris: İlyas Efendi ve Sicil Dosyası
(Şırnak Üniversitesi, 2021)
Osmanlı dönemi medreseleri, gerek tedris edilen ilimler ve okutulan kitaplar, gerekse
istihdam alanları açısından selefi Selçukluların devamı niteliğindedir. İcâzet/nâme alarak
medrese eğitimini tamamlayan talebeler; din ...