Search
Now showing items 1-6 of 6
Kurumsal yönetim endeksinin (xkury) firma finansal performansına etkisi: Bist 100 üzerine bir araştırma
(Şırnak Üniversitesi Yayınları, 2017)
Kurumsal yönetim kavramı, temel olarak işletmelerde
mülkiyetin ayrılması sonucunda ortaya çıkan temsil sorunu
nedeniyle var olan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.
Mülkiyetin ayrılması kavramı ilk olarak Adam ...
Denetim beklenti boşluğu ve Türkiye’de denetim beklenti boşluğu varlığının incelenmesi
(Şırnak Üniversitesi Yayınları, 2018)
Bu çalışmada, Türkiye’de denetim beklenti boşluğu varlığı,
bağımsız denetim eğitiminin ve tecrübe düzeyinin makul boşluğu
daraltmak suretiyle denetim beklenti boşluğunun azaltılmasında
etkili faktörler olup olmadığı ...
Çalışanların iş becerikliliğine ilişkin kavramsal bir model önerisi
(Şırnak Üniversite Yayınları, 2020-12-15)
Çalışanların gönüllü bir şekilde işlerine ilişkin sınırlarını, işin kendi kapsamı içinde tekrardan şekillendirmesi, yapılandırması olarak ifade edilen iş becerikliliği kavramı son yirmi yıldır araştırmacıların ilgi ...
Destinasyon imajının turistlerin memnuniyetine ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Mardin ili üzerine bir araştırma
(Şırnak Üniversitesi, 2019)
Turizm sektörü ülkeler için önemli bir hizmet sektörüdür ve gayrisafi milli hasılaya büyük bir etki yapmaktadır. Bu bağlamda ülkeler için önem arz etmektedir. Ayrıca işletmeler de ürünlerini ve hizmetlerini turistlere ...
A REVIEW ON BUSINESS GROUP AFFILIATION, DIVERSIFICATION STRATEGIES AND FIRM PERFORMANCE
(Şırnak Üniversitesi, 2021)
Product diversification and international diversification are the strategies that are implemented by firms
in emerging and developed economies. These strategies have favorable or negative impacts on firm
performance and ...
TÜRKİYE’DE İLK COVİD-19 VAKASI HABERİNİN PAY PİYASASINA ETKİSİ: BİST GIDA VE TURİZM ENDEKSLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
(Şırnak Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de ilk Covid-19 vakası haberinin BİST Gıda (XGIDA) ve BİST Turizm
(XTRZM) endekslerinde işlem gören firmalara ilişkin pay getirileri üzerindeki etkisinin ortaya
konulmasıdır. Bu amaç ...