Adana Sokak Lezzetlerine İlişkin Tutumların ve Adana Sokak Lezzetlerinin Belirlenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordCitation
İŞTİN A, AVCI C (2022). Adana Sokak Lezzetlerine İlişkin Tutumların ve Adana Sokak Lezzetlerinin Belirlenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(3), 1581 - 1603. 10.21325/jotags.2022.1057Abstract
Araştırmada, gastronomi turizmi açısından bir cazibe olarak kullanmak, geliştirmek ve
sürdürmek için Adana sokak lezzetlerini ve bu tatları deneyimleyenlerin sokak lezzetlerine
yönelik tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma evrenini Adana sokaklarında Adana sokak lezzetlerini deneyimleyenler
oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise Adana sokak lezzetlerini deneyimleyip evreni
temsil edecek sayıda ulaşılan kişiler oluşturmaktadır. Araştırma verileri anket uygulanarak
20.09.2021–21.05.2022 tarihleri arasında yüz yüze, whatsapp ve facebook aracılığıyla
toplanmıştır. Faktör analizinde 4 faktör elde edilmiştir. Korelasyon analizinde boyutlar
arasında yüksek ve orta düzeyde ilişki olduğu bulgulanmıştır. Çoklu cevaplar analizinde
katılımcıların sokak lezzetleri içerisinde yemek ve aperatiflere ilişkin 19; içeceklere ilişkin
13 ve tatlılara ilişkin ise 12 seçenek belirttikleri görülmüştür. Katılımcıların Adana sokak
lezzetlerine yönelik algılarının frekans ve yüzde dağılımında; Adana sokak lezzetlerinin
lezzetli, taze ve doğal, doyurucu ve besleyici, görsel olarak çekici ve farklı tatlar sunduğu;
ayrıca hızlı, doğru sıcaklıkta servis edildiği, verilen paraya değer olduğu, her zaman ve her
yerde tüketilebileceği belirlenmiştir. Öte yandan sokak yiyeceklerine, satıldıkları araba ve
stantlara, satıcılarına ilişkin temizlik, hijyen ve bakım hususunda, olumsuz yönde
çoğunluğun görüş bildirdikleri belirlenmiştir. In the research, it is aimed to determine of atitudes regarding Adana street flavors and
Adana street flavors in order to use, develop and maintain as an attraction in terms of
gastronomic tourism. Quantitative research method was used. The population of the
research consists of people who experience Adana street flavors on Adana streets. The
research sample consists of people reached in numbers to represent the universe. Research
data were collected face to face, via whatsapp and facebook between 20.09.2021 and
21.05.2022 by using questionnaire. In the factor analysis, 4 factors were obtained. In the
correlation analysis, it was found that there was a high and moderate relationship between
the dimensions. In the multiple responses analysis, 19 options for meals and snacks, 13
options for beverages and 12 options for desserts were specified among street flavors. In
frequency and percentage distribution of participants' perceptions of Adana street flavors,
it has been determined that Adana street flavors offer delicious, fresh and natural, satisfying
and nutritious, visually appealing and different flavors, and are also served quickly, at the
right temperature, are worth the money, and can be consumed anytime and anywhere. On
the other hand, it has been determined that the majority have negative opinions about
cleaning, hygiene and care regarding street food, the cars and stands where they are sold,
their vendors.