21. YÜZYIL MEDYA OKURYAZARLIĞI PERSPEKTİFİNDEN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA KULLANIM VE KATILIM ÖZELLİKLERİ
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordCitation
UÇAR L (2022). 21. YÜZYIL MEDYA OKURYAZARLIĞI PERSPEKTİFİNDEN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA KULLANIM VE KATILIM ÖZELLİKLERİ. Tarih Okulu Dergisi, 15(57), 1152 - 1182. 10.29228/Joh.57368Abstract
Bu çalışmanın amacı, yeni medyayı aktif olarak kullanan üniversite öğrencilerinin medya
okuryazarlık durumlarını, medya kullanım ve katılım özellikleri çerçevesinde
incelemektir. Çalışma, medya okuryazarlığı kavramının dönüşümünü yeni medya
okuryazarlığı bağlamında inceleyerek elde edilen bulgular ışığında kavram ile ilgili
olarak günümüz koşulları ile uyumlu bir perspektif geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmanın örneklem grubunu Şırnak Üniversitesi’nde okuyan 379 öğrenci
oluşturmaktadır. Tabakalı örnekleme yoluyla uygulanan bu araştırmada veri aracı olarak
araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve Koç ve Barut (2016)
tarafından geliştirilen “Yeni Medya Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
verileri SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yeni medya okuryazarlığı
genel puan ortalamalarında yüksek düzeyde bir sonucun elde edildiği bu araştırmada yeni
medya okuryazarlığı düzeylerinde ve alt boyutlarında yaş, öğrenim görülen program türü
ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı farklılıklara rastlanmıştır The aim of this study is to examine the media literacy status of university students who
actively use new media, within the framework of media usage and participation
characteristics. The study aims to examine the transformation of the concept of media
literacy in the context of new media literacy, as well as to develop a perspective
compatible with today's conditions and to offer suggestions. The sample group of the
research consists of 379 students studying at Şırnak University. Personal Information
Form and the "New Media Literacy Scale" developed by Koç and Barut (2016) were used
as data collection tools. Research data were analyzed by SPSS 25.0 program. In this study,
in which a high level result was obtained in the new media literacy general score averages,
significant differences were found in the new media literacy levels and sub dimensions in
terms of age, type of program and gender variables.